Президент Шавкат Мирзиёев осмотрел автомобильную дорогу, отремонтированную по новому проекту в Каракульском районе.
В Бухарской области имеется 15 тысяч 400 километров автомобильных дорог, из которых 486 километров имеют международное значение. По ним ежедневно передвигается в среднем 45–50 тысяч транспортных средств.
На видеоселекторном совещании, состоявшемся 29 января этого года, глава государства уделил особое внимание этой сфере, дав указания по качественному строительству дорог и развитию сервиса вдоль улиц. Работа в этом направлении начата во всех регионах.
В частности, часть автомобильной дороги “Самарканд – Бухара – Туркменбаши”, проходящая через Каракульский район, была приведена в образцовый вид.
Согласно проекту, четырехполосная дорога покрыта асфальтобетоном нового типа. Благодаря использованию инновационных материалов с высокой прочностью, улучшены качественные характеристики дороги.
Например, если асфальтовые дороги на основе традиционной технологии ремонтируются примерно каждые пятнадцать лет, то дороги нового проекта будут служить до двадцати лет. Интервал текущего ремонта также увеличится. Еще одним преимуществом является возможность переработки и обновления дорожных слоев непосредственно на месте во время ремонта.
Глава государства отметил необходимость масштабирования проекта.
– Главная задача – обеспечение качества и культуры на дорогах, – сказал Шавкат Мирзиёев.
В новом проекте этому вопросу уделено отдельное внимание. Для поддержания качества дороги будут установлены передвижные весы для периодического измерения веса транспортных средств, перевозящих грузы сверх допустимого предела.
Также здесь построена боковая дорога. Установлены новые знаки, электронные табло и освещение на солнечных панелях. Вдоль дороги посажены декоративные деревья.
Президент подчеркнул, что посадка деревьев должна проводиться одновременно со строительством дорог.
Здесь же представлены проекты в области транспорта и строительства.
Если ранее в среднем выполнялось 250–300 километров дорожных работ в год, то только в 2023 году было отремонтировано 1255 километров дорог. В этом году планируется реконструировать и отремонтировать 1316 километров дорог в регионе.
В продолжение этой работы одобрен проект реконструкции 155 километров дороги от Гиждуванского района до границы с Туркменистаном.
Подчеркнута необходимость организации подготовки кадров в области дорожного строительства и повышения квалификации специалистов в развитых странах.
Также была рассмотрена концепция развития города Бухары. В городе планируется строительство массива и парка «Новый Узбекистан». В парке будет отражена история Бухары с использованием современных подходов. Даны указания по разработке идейного содержания и технико-экономического обоснования проекта.
——
Президент Шавкат Мирзиёев Қоракўл туманида янги лойиҳа асосида таъмирланган автомобиль йўлини кўздан кечирди.
Бухоро вилоятида 15 минг 400 километр автомобиль йўллари мавжуд. Шундан 486 километри халқаро аҳамиятга эга. Уларда кунига ўртача 45-50 мингта транспорт воситалари ҳаракатланади. Шу йил 29 январда ўтказилган видеоселектор йиғилишида давлатимиз раҳбари бу соҳага алоҳида тўхталиб, йўлларни сифатли қуриш, кўчалар бўйида хизматларни ривожлантириш бўйича кўрсатмалар берган эди. Бу борада барча ҳудудларда ишлар бошлаб юборилган.
Жумладан, Самарқанд – Бухоро – Туркманбоши автомобиль йўлининг Қоракўл туманидан ўтган бир қисми намунавий шаклга келтирилди. Лойиҳага кўра, 4 тасмали йўл янгича қатламли асфальт-бетон билан қопланган. Бунда мустаҳкамлиги юқори инновацион материаллардан фойдаланилгани эвазига йўлнинг сифати ошган. Масалан, ҳозирги анъанавий асфальт йўллар ўн беш йил атрофида қайта қурилса, янги лойиҳа бўйича йигирма йилгача хизмат қилади. Уларни жорий таъмирлаш оралиғи ҳам узаяди. Яна бир самарали томони, таъмирлаш жараёнида йўл қатламларини ўша жойнинг ўзида қайта ишлаб, янгилаш мумкин бўлади.
Давлатимиз раҳбари аҳоли манфаатига қаратилган бундай ишларни кенгайтириш зарурлигини таъкидлади.
– Асосий вазифа – йўлларда сифат ва маданиятни таъминлаш, – деди Шавкат Мирзиёев.
Янги лойиҳада бу масала ҳам инобатга олинган. Йўл сифатини сақлаш мақсадида, меъёрдан ортиқ юк ташувчи транспорт воситаларининг вазн параметрларини вақти-вақти билан ўлчовчи кўчма тарози қўйилади.
Шунингдек, бу ерда ёндош шохобча йўл ҳам қурилган. Янги белгилар, электрон табло ва қуёш панелли ёритиш чироқлари ўрнатилган. Йўл бўйига манзарали дарахт кўчатлари экилган.
Президентимиз бу жиҳатга алоҳида тўхталиб, дарахт экиш йўл қурилиши билан бирга олиб борилиши шарт эканини таъкидлади.
Шу ерда транспорт ва бунёдкорлик лойиҳалари тақдимот қилинди.
Бухоро вилоятида бу борадаги режалар кўп. Илгари бир йилда ўртача 250-300 километр йўл ишлари бажарилган бўлса, биргина 2023 йилда 1 минг 255 километр йўллар таъмирланган. Бу йил ҳудуд бўйича 1 минг 316 километр йўлни реконструкция қилиш ва таъмирлаш режалаштирилган.
Шуларнинг давоми сифатида Ғиждувон туманидан Туркманистон чегарасигача 155 километр йўлни реконструкция қилиш лойиҳаси маъқулланди.
Йўлсозлик соҳасида кадрлар тайёрлаш, мутахассисларнинг ривожланган давлатларда малака оширишини ташкил этиш лозимлиги таъкидланди.
Бухоро шаҳрини ривожлантириш концепцияси ҳам кўриб чиқилди. Унга кўра, шаҳарда “Янги Ўзбекистон” массиви ва боғи бунёд этилиши режалаштирилган. Боғда Бухоро тарихи замонавий ёндашувлар асосида намоён этилиши кўзда тутилган. Бу лойиҳанинг ғоявий мазмуни ва техник-иқтисодий асосларини ишлаб чиқиш бўйича кўрсатмалар берилди.